Oefeningen

Wij proberen u door oefenfilmpjes te helpen

Staande voet-, been- en heupspieroefeningen.

Staande voet-, been- en heupspieroefeningen.

Featured Post

Zittend nek- en schouderoefeningen.

 Zittend nek- en schouderoefeningen.

Featured Post

Ademoefeningen

2 ademoefeningen welke ook ontspannend zijn voor de onderrug, bekken regio en heupgebied. Deze oefeningen reguleren de adembeweging of ademritme en brengen de adem naar beneden richting de buik.

Featured Post

Nek- en schouderoefeningen

Nek- en schouderoefeningen liggend. De bovenrug soepel maken is belangrijk voor het nek/schoudergebied, veel spieren hebben hun aanhechting aan de ribben. Als de borstkast soepeler functioneerd geeft dit een ontspannend effect op de nek/schouderspieren. In deze serie zijn ook een aantal spierversterkende oefeningen voor de borstspieren en bovenste armspieren. Rustig oefenen en bij pijn niet Lees meer

Featured Post

Heup en knie spiertraining

Heup en knie spiertraining. Deze oefeningen zijn ter versterking van de heup en knie spieren. Heb je regelmatig pijn in het heup of knie gebied dan is het verstandig om deze spieren te versterken. De oefeningen mogen geen pijn geven, is dat wel, dan de oefening niet doen en eventueel contact met ons opnemen. Altijd Lees meer

Featured Post

Kleermakerszit een oefening om de rugspieren te versterken!

Kom en oefen mee, elke dag 15 minuten en de rug wordt sterk waardoor een goede houding wordt bevorderd.

Featured Post

Ontspanningsoefening

Ik heb voor u een ontspanningsoefening ingesproken zittend op de stoel. Deze oefening kunt u regelmatig op de dag uitvoeren voor vermindering van uw spanning en het tot rust brengen van uw adem.

Featured Post

Basis Rugoefeningen om eventueel rugpijn te verminderen of om de rug soepel te maken

Basis Rugoefeningen om eventueel rugpijn te verminderen of om de rug soepel te maken. Deze kunt u meerdere keren per dag herhalen. U kunt eventueel ze zelfs liggend in bed oefenen als op de grond moeilijk voor u is.

Featured Post